SÅ LET ER DET AT SKIFTE TIL IP Administration
Såfremt I ønsker at skifte til IP Administration, er processen ret enkel. Den består af følgende:
- Bestyrelsen beslutter at den ønsker at skifte administrator
- Bestyrelsen underskriver administrationsaftale med IP Administration, som er betinget af at en ekstraordinær generalforsamling vedtager bestyrelsens forslag om at skifte til IP Administration
- IP Administration udarbejder indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling med forslag om valg af ny administrator. Denne generalforsamling kan eks. afholdes en lørdag formiddag kl. 10.00-10.15 på foreningens fællesareal.
Såfremt IP Administration vælges som ny administrator igangsættes følgende:
- IP Administration eller bestyrelsen meddeler nuværende administrator at denne opsiges med et varsel på løbende måned + 30 dage
- IP Administration udarbejder administratorfuldmagt, som bestyrelsen underskriver
- IP Administration modtager og kontrollerer materiale fra nuværende administrator og opretter foreningen i eget sagssystem
- IP Administration sender orienteringsbrev til andelshavere og lejere
- IP Administration foretager diverse registreringer og meddeler ændringer i CVR, bank(er), NETS, leverandører m.m.
- IP Administration opretter jeres forening i PROBO
- IP Administration inviterer bestyrelsen til opstartsmøde og vil på mødet komme med forslag til, hvad der kan optimeres ift. drift, lån og økonomi
Denne proces har vi gennemført med over 175 foreninger, så det er en opgave og proces, som vi har rigtig stor erfaring med!